به گزارش مرصاد به نقل از به نقل از باشگاه خبرنگاران : خودروهای مختلفی هر ساله تولید می شوند و قیمت های مختلفی نیز دارند البته در این میان برخی خودروها به خاطر اینکه از طلا و یا وسایل تزئیناتی ساخته شده اند گران هستند ولی برخی به طور اولیه و از کارخانه قیمت های سرسام آوری دارند.
بسیاری از دوست داران خودرو حتما می دانند که بوگاتی ویرون این روزها لقب گران ترین خودروی دنیا را با قیمت ۱.۵ میلیون دلار به دوش می کشد که البته جایگاهش به نظر خیلی مطمئن نیست و ممکن است این لقب را به خودروی دیگری بدهد.
" LykanHypersport" خودروی جدید است که قرار است در نمایشگاه خودروی قطر در سال ۲۰۱۳ رونمایی شود و البته احتمال آن را دارد که لقب گران ترین خودرو را برای خودش بدست آورد.
این خودرو قرار است با قیمت ۲.۲ میلیون دلار یعنی بیش از نیم میلیون دلار گران تر از بوگاتی به فروش برسد، در حالی که امکانات آن از بوگاتی بسیار کمتر است.
این خودرو می تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۲.۷ ثانیه طی کند و همچنین سقف سرعت آن نیز ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است. در مقابل بوگاتی سقف سرعتی ۴۲۴ کیلومتری و همچنین ۰ تا ۱۰۰ را در ۲.۵ ثانیه طی می کند.
این خودرو البته دارای امکانات ویژه مانند چرم های اصل و مرغوب برای صندلی ها، استفاده از طلا در طراحی داخلی و همچنین چراغ هایی از الماس است که همه این موارد قیمت آن را بالا برده اند.
این خودرو همچنین در تعداد کم تولید می شود و در سال ۲۰۱۳ تنها ۷ عدد از آن ها قرار است وارد بازار شود. گفته می شود تنها طراحی بدنه این خودرو نزدیک به ۶ سال زمان برده است.
به گزارش سرویس جامعه نیمروز، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی استان زنجان گفت: براساس بررسیهای انجام شده در چند سال گذشته، سن شروع آرایش از 21 سال به حدود 13 سال كاهش پیدا كرده است.
مهرداد حمیدی با بیان اینكه بطور قطع مقام اول آرایش مربوط به مصرف خود عربستانیها نیست، بلكه این امر به موضوع حج و خرید فراوردههای آرایشی از این كشور توسط تعداد زیادی از حجاج كشورهای مختلف اسلامی مربوط میشود، تصریح كرد: اگر این رقم را كم كنیم ایران رتبه اول در خاورمیانه و مقام هفتم دنیا در مصرف فرآوردههای آرایشی دارد.
به گزارش نیمروز، این صحبت ها نشان دهنده نتایج تاثیرات فرهنگی و به نوعی یك فاجعه است كه در طول یك بازه زمانی از طریق تلاش بیرونی و ضعف های عملكردی داخلی صورت پذیرفته است. وضعیتی كه متاسفانه كماكان هم از سوی بسیاری از مسئولین اجرایی مورد توجه قرار نمیگیرد و تنها در حد حرف و بیان طرح ها باقی می ماند.
كاهش سن آرایش به مدت 8 سال مساله كوچكی نیست كه در طی یكسال یا 2سال بوجود آمده باشد و در واقع قرار گرفتن آن در سن نوجوانی یعنی دوره رشد و یا حتی احتمالا كاهش آن به سمت كودكی در راستای یك تغییر فرهنگی و نهادینه شدن یك رفتار غلط و تغییر ارزشی است.
این تغییرات در آینده می تواند بسیاری از موارد در جامعه را از قبیل روابط بین فردی، خانواده ها، تجاوز، اشتغال وغیره را تحت تاثیر منفی خود قرار دهد.
اینكه رهبر انقلاب مدت ها پیش از شبیخون فرهنگی صحبت می كنند و یا امام خمینی فرهنگ را یكی از اساسی ترین مسائل یك جامعه می داند به دلیل تاثیرات گسترده فرهنگ یك جامعه است.
حال اینكه اكثر این موارد در راستای تاثیر گذاری برزنان و دختران صورت می پذیرد كه محورهای یك جامعه می باشند و انحراف آنان انحراف یك جامعه را به همراه دارد.
البته این آمارها هم به مانند آمار ازدواج كه در طی 4 سال میانگین آن نزدیك به 1.5 سال افزایش می یابد دیده نمی شود و فقط در حد آمار است كه دیده به صورت چند عدد و رقم اعلام می گردد. هنوز به عمق این فاجعه ی فرهنگی پی نبرده ایم. كه وقتی دختران نوجوان و جوان با آرایش جلو نامحرم(كه در اسلام قویاً حرام است) وارد جامعه می شوند و این جوانان علی رغم بروز رفتار جنسی شان، با كمال تعجب دیرتر ازدواج می كنند یعنی چه!
پیش ترها به شوخی و جدی، عبارتی بود كه می گفتند دختر كه رسد به بیست، باید به حالش گریست، ولی گویا الآن باید بگوییم، دحتر كه رسد به سیزده، باید به حالش گریست! اعتقاد به نحسی سیزده خرافه است، ولی وقتی دختران نوجوان در سیزده سالگی آرایش كنند، سیزده نحس ترین عدد است.
به گزارش مرصاد به نقل از مهر، محسن صالحی نیا در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از دستور رئیس جمهور برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادله ای در قیمت گذاری خودرو خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خریدهای خودروسازان به صورت ارزی و بر مبنای ارز مبادله ای صورت می پذیرد، نظر رئیس جمهور این بود که ارز مبادله ای مبنای قیمت گذاری خودرو قرار گیرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش مهر افزود: بر اساس آخرین مصوبات، عرضه محصولات باید با ارز مبادله ای قیمت گذاری شود که بر این اساس، قرار بر این شد که در محاسبات، سازمان حمایت مبنای محاسباتی را در قیمت گذاری خودرو ارز مبادله ای قرار دهد.
وی تصریح کرد: هدف دولت این است که تفاوت قیمت خودرو درب کارخانه را با قیمتهای حاشیه ای بازار از میان بردارد و بازار خودرو به نرخ متعادلی برسد.
به گفته صالحی نیا، رئیس جمهور تاکید دارد که برای قیمت تمام شده خودرو و ارائه آن به مصرف کنندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت روشهای متفاوتی را طراحی کرده که بر مبنای آن، قیمت خودرو در بازار به قیمت تولید در کارخانه نزدیک شده و حداقل اختلاف وجود داشته باشد.
وی در پاسخ به این سئوال مهر که قیمت به طور قطع در بازار افزایش داشته و خودروسازان مختلف به تازگی مصوبه افزایش قیمت از سازمان حمایت دریافت کرده اند؟ خاطر نشان کرد: تغییرات قیمتی بر مبنای ارز مبادله ای در خودروهای مختلف نسبت به ارزبری خودرو متفاوت است و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید شرایط را به گونه ای پیش برد که این درصد تغییرات قیمتی را به صورت معقول تعیین کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت صنعت خودرو به لحاظ تولید در ماههای گذشته نسبت به سال قبل کاهش داشته است، خاطر نشان کرد: روند تولید خودرو در 9 ماهه ابتدای امسال 45 درصد نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد که البته این کاهش در بخش خودروهای سواری سبک کمتر و در مورد خودروهای سنگین بیشتر بوده است.
وی اظهار داشت: ایران خودرو از ابتدای دی ماه تولید خود را به روزانه 2 هزار دستگاه و سایپا به روزانه 1700 دستگاه رسانده است که البته بر اساس جلسه مشترک دولت با خودروسازا،ن مقرر شد که تا انتهای سال با حمایت های دولت ، تولید افزایش یابد.
صالحی نیا از جمله دیگر مباحث مطرح شده در جلسه دولت با خودروسازان را بومی سازی و ارتقای کیفیت ذکر و تصریح کرد: البته قیمت خودرو نیز باید مدیریت شود تا اختلاف قیمت درب کارخانه با حاشیه بازار به حداقل رسد.
به گفته وی، در 9 ماهه ابتدای امسال 670 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.
تعداد صفحات : 22